Tilaus- ja toimitusehdot


Marine (Y-tunnus: 1747696-1)

YLEISET SOPIMUSEHDOT

Nämä sopimusehdot sisältävät tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Asiakas hyväksyy ehdot ostaessaan tuotteita ja sitoutuu noudattamaan näitä. Tarkemman toimitus- ja saatavuustiedot ilmoitamme tilausvahvistuksella. Tilaamiseen liittyvä tilausvahvistus toimitetaan sähköpostitse asiakkaalle.
Marine pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät näiltä sivuilta. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.
Marine ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Marine:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Marine ei kohtuudella voi selvittää. Marine sitoutuu ilmoittamaan esteestä viipymättä asiakkaalle.

ASIAKAS

Marine myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle ja lisäksi yrityksille ja yhteisöille.
Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Marinen asiakkaiden ja Marine:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Marinen asiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite. 

TUOTTEET JA HINNAT

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä, toimitetaan tilatut tuotteet alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

MAKSUTAVAT

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa (Visa, MasterCard, Visa Electron tai American Express). Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä

Puhelin: 020 718 1830

www.paytrail.com

 
Verkkopankki eli verkkomaksu
Tuettuja palveluntarjoajia ovat: Nordea, Danske Bank, Osuuspankki, Aktia/SPOP, S-Pankki, Tapiola Pankki, Ålandsbanken, Handelsbanken ja Säästöpankki.Heti tilauksen jättämisen jälkeen voit siirtyä maksamaan tilauksen verkkopankkiin. Verkkomaksussa rahansiirto tapahtuu välittömästi. 

Collector Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Marine verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Marinen verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 30,7 %, luottokustannusten yhteismäärä 433 €, maksettava kokonaismäärä 1 433 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf 

TOIMITUSTAPA JA -KULUT

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna Postin toimituksena, joita voi seurata lähetystunnuksella. Voit myös valita tilauksellesi Nouto-toimitustavan. Ilmoitamme sinulle sähköpostilla ja tekstiviestillä kun tilauksesi on noudettavissa. 

Myyntialue  

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Manner-Suomen alueelle  (ei esimerkiksi Ahvenanmaalle). Asiakasta pyydetään olemaan yhteydessä  asiakaspalveluumme, mikäli toimitusosoite sijaitsee muualla kuin Manner-Suomessa. 

Nouto

Voit noutaa tilauksesi myymälästä aukioloaikojen mukaisesti kun olet saanut ilmoituksen, että tilaus on noudettavissa. 

Postipaketti 

Postipaketilla toimitetaan pienemmät tuotteet. Tilaus toimitetaan lähimpään Postiin ja se on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Pakettia säilytetään Postissa seitsemän päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoitus lähetetään sekä tekstiviestillä että lähetyksessä ilmoitettuun toimitusosoitteeseen seuraavalla jakelukierroksella.

Posti pakettiautomaatti

Tilaus toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin ja se on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän päivää sen saapumisesta. Saapumisilmoitus ja pakettiautomaatin koodi lähetetään tekstiviestillä.

Matkahuolto, Bussipaketti 

Nouto Matkahuollosta: Toimitus valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuollon asiamiespisteeseen pääsääntöisesti seuraavaksi työpäiväksi. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. Lähetyksen enimmäispaino 35 kg.

Matkahuolto, Lähellä-paketti

Nouto Matkahuollon pakettiautomaatista: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon pakettiautomaattiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. Nouto Matkahuollon palvelupisteestä: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Lähetyksen enimmäispaino 35 kg. Voit seurata tilauksen kulkua myös toimitusvahvistuksessa olevan seurantatunnuksen avulla Matkahuollon sivuilla https://www.matkahuolto.fi/seuranta 

TOIMITUSAIKA

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 arkipäivää. Jos tuotetta on varastossa, pyrimme lähettämään sen samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Jos tuotetta ei ole varastossa ja tilaamme sen maahantuojalta, toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. 

Marine ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. 

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 7 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa. 
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä meille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on asiakkaan tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.

PALAUTUSOIKEUS

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Marine myöntää asiakkaalle lain mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.
Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus tulee lähettää aina seurattavalla lähetystunnuksella. 

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin annamme tarkemmat palautusohjeet.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta. Marine ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

MAKSUN PALAUTTAMINEN

Yrityksellä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla. Hyvitys suoritetaan ostajan käyttämällä alkuperäisellä maksutavalla, pois lukien lasku ja luotto, jolloin hyvitys menee luotonmyöntäjän kautta.

TAKUUT JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. 

Marine ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Marine:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Virhevastuu rajoittuu aina mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen.

Marine pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huolto:

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme asiakkaan toimittamaan tuote Marine:n kautta huoltoon. 

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon.Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. 
Reklamaatiot käsitellään mieluiten kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen sähköposti@mail.fi tai kirjeenä osoitteella Marine 
Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Marinea vastaan joko Marinen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Marine:n kotipaikan käräjäoikeudessa. Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Marine ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
Marinen käyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Marinen vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.